Reklama i marketing są stałymi elementami tworzenia relacji z rynkiem. Konsument musi dostawać odpowiednie informacje na swoje pytania. Nie wszystkie firmy mają możliwość wykonywania tego skutecznie i w sposób profesjonalny. Tym zajmują się agencje reklamowe. Mają one swoje techniki i zaplecze składające się z ludzi i sprzętu. To zwiększa szansę powodzenia strategi reklamowej, a klientowi pozwala na skupieniu się na działalności gospodarczej. Aby przekazać swoją wizję reklamy, należy sporządzić brief kreatywny. To nowe narzędzie w relacjach między właścicielem firmy a agencją marketingową. W takim dokumencie należy przedstawić własny zamysł kierunku rozwoju oraz wszystkie informacje ważne dla zlecającego. Z takim opracowaniem agencja może łatwe zrozumieć oczekiwania klienta i stworzyć bardzo indywidualną strategię promocji. Brief kreatywny jest tylko wskazówką i może być wypracowana odmienna wizja kampanii promocyjnej.