Przywoławcze kampanie motoryzacyjne ukierunkowane są na wyeliminowanie jednego, konkretnego problemu technicznego, najczęściej związanego z montażem wadliwego komponentu, który powinien zostać poddany kontroli i w razie potrzeby wymieniony na nowy. Akcja serwisowa BMW EGR, uruchomiona przed kilkoma tygodniami, o globalnym zasięgu, w krótkim czasie poddała pracom serwisowym tysiące aut z silnikami wysokoprężnymi na całym świecie, takie pojazdy już nie wykazują minimalnie podwyższonego zagrożenia pożarowego. Akcje techniczne nie omijają największych producentów aut osobowych czy motocykli, mogą przydarzyć się w modelach, dotychczas słynących z niezawodności, na etapie testów fabrycznych, nie sposób znaleźć wszystkie mankamenty. Wady fabryczne często ujawniają się dopiero po wielu latach użytkowania czy jazdy po mieście, stąd potrzebne narzędzia, jakimi są kampanie prewencyjne. Akcja serwisowa BMW EGR dotyczy określonych serii i roczników aut z silnikami Diesla, głównie wyprodukowanych w latach 2010-2017.